FAQ

balk.png


FAQ / Veelgestelde vragen


Online Hulp

Onderhoud

Reparaties

Betalingen

Software Vragen

balk.png

Online hulp

Vraag : Wat houd online hulp precies in?

Antwoord : Via hulp op afstand wordt met speciale software je PC of laptop eenmalig (met toestemming) overgenomen alsof er iemand zich fysiek achter de computer bevind die de problemen voor je oplost.

Vraag : Wat zijn de tarieven voor online hulp?

Antwoord : Alle tarieven zijn te vinden op deze pagina.

Vraag : Hoe kan ik voor een online sessie betalen?

Antwoord : Na de problemen succesvol zijn opgelost ontvang je per mail de betaalgegevens waarmee je met IDEAL of bankoverschrijving kunt betalen.

Vraag : Is de software die word gebruikt wel veilig voor mijn PC of laptop?

Antwoord : De software die wordt gebruikt in de hulp op afstand heet "Teamviewer", TeamViewer zorgt voor een eenvoudige, snelle en veilige toegang op afstand tot Windows-, Mac- en Linux-systemen. TeamViewer wordt al op meer dan 200.000.000 computers wereldwijd gebruikt en is de marktleider op het gebied van remote software.

balk.png

Reparaties

Vraag : Wat zijn de tarieven voor jaarlijks onderhoud?

Antwoord : Alle tarieven zijn te vinden op deze pagina.

    Vraag : Hoe word bepaald wanneer de onderhouds beurten plaats vinden?

    Antwoord : De onderhoudsbeurten worden 1x per kwartaal uitgevoerd waarbij automatisch van te voren gebeld wordt voor een afspraak voor een hulp op afstand sessie.

    balk.png

    Onderhoud

     

    Vraag : Met wat voor soort reparaties kan ik bij Computer Klusbedrijf Drunen terrecht?

    Antwoord : In principe kun je met elke reparatie terrecht, er worden geen onderzoekskosten gerekend en mocht de reparatie niet mogelijk zijn blijft het geheel kosteloos.

      Vraag : Wat zijn de tarieven voor reparaties?

      Antwoord :Alle tarieven zijn te vinden op deze pagina.

      balk.png

      Betalingen

        Vraag : Welke betalings mogelijkheden heb ik?

        Antwoord : Betalingen zijn mogelijk per Ideal, Paypal, Bankoverschrijving en contanten.

          Vraag : Wat houdt "No Cure No Pay" in?

          Antwoord : Mocht een passende oplossing / reparatie niet mogelijk zijn zullen er nooit kosten in rekening gebracht worden.

          balk.png

          Software Vragen

            Vraag : Wat is het verschil tussen een virus en malware?

            Antwoord : Virussen en spyware (ook wel malware genoemd) zijn programma's die gewoonlijk zonder uw medeweten op uw machine worden geïnstalleerd. Spyware zijn programma's die uw activiteiten op internet kunnen controleren (bezochte websites, items waarop u hebt geklikt), die verscheidene typen persoonlijke informatie verzamelen, die zonder dat u daarvan op de hoogte bent software installeren en die uw browser ongevraagd omleiden naar andere ongewenste internetpagina's. Virussen zijn eveneens programma's die informatie op uw computer kunnen vastleggen, die informatie kunnen beschadigen of verwijderen en die uw computer kunnen vertragen.  Het grootste verschil tussen spyware en virussen is dat virussen zichzelf kunnen kopiëren en dat deze zich van de ene naar een andere machine kunnen verspreiden, terwijl spyware zich tot uw computer beperkt.

              Vraag : Waardoor worden al die toolbars en reclame berichten op mijn PC geinstalleerd terwijl ik daar helemaal niet om heb gevraagd?

              Antwoord : Op internet is vaak veel 'gratis' software te vinden, het addertje onder het gras bij deze gratis software is dat er vaak extra programma's zoals toolbars en reclame software wordt mee geïnstalleerd. In het installatie proces wordt deze vraag vaak wel gesteld in de vorm van een vinkje dat aan of uit moet staan maar de meeste mensen lezen hier makkelijk overheen waardoor opeens dit soort software op de installatie verschijnt. Vaak wordt door dit soort software nog meer gelijksoortige programmatuur naar je PC 'uitgenodigd' waarna het opeens lijkt alsof je PC is overgenomen door een reclame bedrijf. Deze programma's kunnen zowel schadelijk als onschuldig zijn, wat het wel altijd met zich mee brengt is dat de prestaties van de PC er erg op achteruit gaan.

                Vraag : Hoe kan ik het beste backups maken van mijn bestanden?

                Antwoord : De klassieke externe harde schijf of USB stick is een makkelijke manier om je gegevens op te slaan, echter vergt dit wel enige discipline en zijn deze schijven relatief kwetsbaar. Tegenwoordig heb je vele gratis cloud diensten zoals Dropbox waarbij je tot een paar GB gratis opslag ruimte krijgt. Dit is een handige methode om bestanden te back-uppen omdat het verder je aandacht niet vergt. Plaats je foto's en documenten bijvoorbeeld binnen de structuur van je Dropbox map en alles wordt constant gesynchroniseerd met het internet. Meld je op een nieuw PC aan met de software van Dropbox en alle bestanden worden automatisch terug gekopieerd en gesynchroniseerd tussen de PC's. Dit soort cloud backup i.c.m. met een fysieke backup op een externe harde schijf is vaak de meeste betrouwbare methode.

                balk.png